Case

Wat doe je met een complex dossier, dat in handen is van twee klanten? Hoe versmelt je best twee totaal verschillende magazines tot één? We leggen het graag uit met de case Enjoy Beauty.

Beginsituatie

Er was het magazine Beauty, gedrukt in rotatie in een hoge oplage, vooraleer het toevertrouwd werd aan All-in-Media. Het werd gedropt in een vijftigtal winkels. En er was Enjoy, een magazine met een andere look & feel en gedrukt op vellen in een kleinere oplage. Het werd gepersonaliseerd naar thuisadressen gestuurd. Beide wilden samenwerken.

Zowel Beauty als Enjoy had zowel individuele als gegroepeerde parfum- en cosmeticazaken als doelgroep. Sponsors en adverteerders wilden uiteraard een geconsolideerde partij om promo te voeren.

Oplossing

  • All-in-Media dokterde de beste strategie/het beste concept uit: het meest optimale formaat, de beste druktechniek, de distributiewijze, enzovoort.
  • Er werd gekozen voor vellendruk.
  • Met een eigen personalisatiepagina voor elke winkel.
  • All-in-Media bekeek hoe een bon of flyer op de meest kosteneffciënte manier kon worden geïntegreerd.
  • Ongeveer 50 winkelpunten krijgen elk 1.000 à 2.000 exemplaren toebedeeld.
  • De meeste exemplaren vertrekken onder blister, geadresseerd naar de bestemmeling. Sommige verkooppunten vragen hiernaast nog een aantal exemplaren om te verdelen.

Resultaat

  • Het printmanagment, de volledige coördinatie van a tot z, elke stap is in goede handen van All-in-Media. Viermaal per jaar.
  • Een detailplanning wordt dag na dag, uur na uur intensief opgevolgd.
  • Per editie zijn er bepaalde wensen qua boninlassingen en encarts. Want niet alle winkels doen mee met elke actie.
  • All-in-Media weet wat mogelijk is, op welk papier en op welke plaats.
  • All-in-Media houdt met een indrukwekkende overzichtstabel met heel wat kleurcodes alles onder controle. Tot en met het postklaar maken van de magazines en de verdeling.
  • Geert kent en bewaakt alle prijsafspraken, Nicole doet de hele logistiek.

All-in-Media =

  • Ervaren medewerkers die echt alle aspecten kennen op hun duimpje.
  • Voor elk probleempje komt direct een oplossing uit de bus, zonder dat de klant zich hier zorgen over hoeft te maken.
  • Onafhankelijk van leveranciers (content bureaus, grafische bureaus, drukkerijen, enzovoort).
  • Zeer competitief dankzij de expertise: All-in-Media weet als geen ander wat het papier kost, kent alle drukkers door en door en alle mogelijkheden om binnen het budget te blijven.